Reklama

Koolich

Koolich
33 votes, 4.15 avg. rating (82% score)

Pokud se Vám líbí tento parádní koolich, pak postupujte přesně dle tohoto návodu :-)

Celý kulich je háčkovaný z polosloupků, který se háčkuje do ok a nikoliv do mezer mezi oky (do čepičky by pak moc foukalo). Nejprve tak uháčkujete normálně klasicky zepředu až druhé oko a teprve potom se vrátíte k prvnímu, nejdříve nahodíte a budete do něj píchat zezadu (ne jako u zadních reliéfů, kdy si práci musíte jakoby celou naklonit a píchat úplně zezadu, ale práci si držíte stále stejně rovně a jen to první vynechané oko naberete zezadu). Potom zase nejdříve druhé a pak zase první, nic na tom není a je to snadné. Další řada se dělá tak, aby vám to uháčkované nejdříve vynechané první oko, vycházelo mezi ty vytvořené „pecičky“ v předešlé řadě.

Pokud nevíte, jak rozšířit základní placku, tak tady je upřesnění:

Základní placka je háčkovaná klasickým zdvojováním, jak se to dělá u jednoduchých čepiček. Nejdřív základní kolečko a v další řadě do každého oka zdvojit, potom v další do každého druhého zdvojit a pak podle potřeby, aby byla základní placka rovná. Vzorek je dělaný už od vrchu a to tak, že při zdvojování udělám do každého oka, co má být zdvojeno, celý ten pár dvou ok, jako při vzorečku, čili nejprve jeden polosloupek a za něj jakoby zpátky druhý polosloupek píchaný stejně, jako ve vzorečku zezadu.
Když pak už nerozdvojujete každé, ale jen sem tam nějaké oko, musí se rozdvojit vždy dvě oka vedle sebe, aby vzoreček pěkně navazoval.

Video návod:

Zdroj:  mimibazar.cz Autor: Radka k. (rada17)

5 thoughts on “Koolich

Napsat komentář